مدیر سیستم 2024-07-26 0 دیدگاه

اوانک ، روستایی که قلب هر گردشگری را می رباید

روستایی اوانک طالقان

اوانک ، روستایی که قلب هر گردشگری را می رباید
در میان انبوه روستاهای ییلاقی و سرسبز طالقان، روستای اوانک همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این روستا در بخش بالاطالقان شهرستان طالقان استان البرز واقع شده و به واسطه طبیعت بکر و چشم‌نواز، مردمی خونگرم و میهمان‌نواز و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، از شهرت خاصی برخوردار است.
زندگی در روستا فواید بی‌شماری دارد. دوری از هیاهوی شهر و غرق شدن در آرامش طبیعت، تنفس هوای پاک و مشاهده مناظر طبیعی، به طور چشمگیری به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند.
اما اوانک چه چیزهایی برای ارائه به گردشگران دارد؟

طبیعت بکر و چشم‌نواز روستای اوانک طالقان

رودخانه شاهرود: این رودخانه خروشان از کنار روستا عبور می‌کند و طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. در حاشیه این رودخانه، می‌توانید به تفرج و پیاده‌روی بپردازید و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.
* دره‌های سرسبز: دره‌های سرسبز و پر آب اوانک، محلی ایده‌آل برای پیاده‌روی، کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند. و می‌توانید از هوای خنک و دل‌انگیز و مناظر چشم‌نواز کوهستان لذت ببرید.
* باغ‌های میوه: باغ‌های میوه‌های رنگارنگ اوانک، طراوت و زیبایی خاصی به این روستا بخشیده‌اند. در فصل بهار، شکوفه‌های درختان میوه، منظره‌ای بدیع و تماشایی خلق می‌کنند.

جاذبه‌های تاریخی و مذهبی اوانک طالقان

* مرقد مطهر شعیب بن صالح: این مرقد مطهر در روستای اوانک واقع شده و مکانی آرام و روحانی برای راز و نیاز با خداوند است. شعیب بن صالح، یکی از یاران امام زمان (عج) بود و مرقد ایشان هرساله زائران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

روستای اوانک شهرک طالقان

مرقد مطهر شعیب بن صالح در روستای اوانک طالقان

اقامت در اوانک:

اگر قصد سفر به روستای اوانک را دارید، می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها با ارائه امکانات رفاهی مناسب، تجربه‌ای منحصر به فرد از زندگی روستایی را برای شما رقم خواهند زد.

مشاوره املاک کارن:

اگر قصد خرید ملک در روستای اوانک را دارید، با مشاوره املاک کارن تماس بگیرید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه املاک و مستغلات، می‌توانیم به شما در پیدا کردن ملک مورد نظرتان در این روستا کمک کنیم.

به دنبال خرید ملک در روستای اوانک هستید؟

مشاوره املاک کارن با سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش املاک در طالقان ، آماده ی ارائه ی بهترین مشاوره ها به شما عزیزان می باشد.

با ما تماس بگیرید:

 احمد سادات رسول ۰۹۱۲۴۶۴۵۱۶۸
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظر بدهید