مدیر سیستم 2024-09-06 0 دیدگاه

روستای آسکان طالقان ؛ مقصدی رویایی برای طبیعت گردان

روستای آسکان طالقان

روستای آسکان طالقان ؛ مقصدی رویایی برای طبیعت گردان
اگر به دنبال تجربه طبیعت‌گردی در یک محیط بکر و کوهستانی هستید، روستای آسکان در طالقان مقصدی ایده‌آل برای شماست. این روستا با ارتفاع تقریبی 2908 متر از سطح دریا، در میان کوه‌های سر به فلک کشیده طالقان جای گرفته است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آسکان، آبشاری خروشان است که در فصول سرد سال، با یخ زدن بخشی از آبش، به یک مجسمه یخی خیره‌کننده تبدیل می‌شود.

مسیر دسترسی به آبشار روستای آسکان

برای رسیدن به این آبشار زیبا، باید از مسیر گردشگری گته ده حرکت کرده و در سه راهی به سمت روستای گراب و سپس آسکان تغییر مسیر دهید. پس از طی مسافتی کوتاه در میان درختان سرسبز، به آبشار خواهید رسید. مسیر دسترسی به آبشار آسکان، مخصوصاً در فصل زمستان، نیازمند تجهیزات کوهنوردی و آمادگی جسمانی مناسب است.

طبیعتی بکر و مسیرهای پیاده‌روی آسکان

در اطراف آسکان، مسیرهای پیاده‌روی متنوعی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی بسیار جذاب است. مسیرهایی مانند جاده چالوس به آزادبر، گردنه عسلک و گته ده، از جمله مسیرهای محبوب پیاده‌روی در این منطقه هستند.

عکس مرتفع‌ترین روستای طالقان آسکان
عکس مرتفع‌ترین روستای طالقان آسکان

روستای آسکان؛ مرتفع‌ترین روستای طالقان

روستای آسکان در فاصله 43 کیلومتری شرق شهرک طالقان واقع شده است. این روستا به عنوان مرتفع‌ترین روستای طالقان شناخته می‌شود و طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد.

جاذبه‌های زمستانی آسکان

یکی از دلایل جذابیت این روستا در فصل زمستان، یخ زدن آبشار و تشکیل قندیل‌های یخی زیبا است. این پدیده طبیعی، جلوه‌ای خاص به منطقه بخشیده و آن را به یک مقصد محبوب برای عکاسان و طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

جاذبه‌های روستای آسکان
جاذبه‌های روستای آسکان

نکات مهم برای سفر به آسکان

 تجهیزات: برای سفر به آسکان، به خصوص در فصل زمستان، همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی  ضروری است.
آسکان، با طبیعت بکر، آبشار خروشان و مسیرهای پیاده‌روی متنوع، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. اگر به دنبال تجربه یک سفر ماجراجویانه و لذت‌بخش هستید، بازدید از آبشار آسکان را از دست ندهید .
اگر به دنبال خانه رویایی خود در طالقان هستید؟
مشاوره املاک کارن، بهترین گزینه برای شماست.
با بیش از یک دهه تجربه در خدمت شما هستیم.
تماس با ما:۰۹۱۲۴۶۴۵۱۶۸

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظر بدهید